Цей веб-сайт використовує cookies, щоб допомогти нам надати Вам найкращий досвід від знайомства із Volkswagen.
Прийняти та продовжити

Знання про шини.

Як багато ви знаєте про шини? Пропонуємо кілька цікавих фактів і порад. Відстань, яку в середньому долають шини автомобіля, можна порівняти з навколосвітньою подорожжю. У шині понад 200 матеріалів, серед яких сталь і штучний шовк (віскоза). Від шини залежить зчеплення коліс, а правильний тиск у шинах береже ваші кошти. Нижче ви знайдете більше цікавих фактів і корисних порад.

Європейське маркування шин.

Безпека, комфорт, екологічність, витрата пального - усе це певною мірою залежить від шин. Інфографіка на етикетці розповідає про головні властивості шин.

Стандарт чинний із 1 листопада 2012 року. Обов'язкова вимога для всіх нових шин із 1 липня 2012 року.

225 / 45 R17 94 W. Що означають цифри на шині? Окрім назви виробника й самого продукту, на боковині шини є чимало важливих даних, зокрема, про структуру шини, діаметр диска, граничну швидкість тощо.

Ширина шини.

Шини легкових автомобілів мають ширину від 125 до 335 мм.

Відношення висоти до ширини профілю.

Відношення висоти до ширини профілю у відсотках. Чим менша цифра, тим нижча боковина шини.

Структура шини.

Каркас шини утворюють тонкі нитки корда. У радіальної шини (R) вони розташовані перпендикулярно до напрямку ходу автомобіля, а в діагональної (D) - навскіс. Усі шини автомобіля повинні мати однакову структуру. Позначення «RF» мають проколостійкі шини.

Діаметр диска.

Діаметр вимірюють між краями обода диска. Стандарт - від 10 до 20 дюймів.

Індекс вантажності.

Граничне навантаження на шину вказують укупі з індексом граничної швидкості. Приміром, правильно накачані шини з індексом швидкості 94 мають граничну вантажність 670 кг.

Індекс швидкості.

Індекс граничної швидкості треба дивитися разом з індексом вантажності шини. На високих швидкостях вантажність шини може падати.

Як заміряти глибину протектора? За допомогою індикаторів заввишки 1,6 мм у канавках протектора. Або монетою номіналом 1 євро: її золота крайка завширшки 4 мм.

Зношений протектор.

Погане зчеплення.

Коли протектор стирається до 4 мм, шина стає менш чіпкою на мокрій дорозі, бо протектор не відводить воду як треба. Зчеплення коліс погіршується. Отже, рекомендована гранична глибина протектора для літніх шин - 3 мм, для зимових - 4 мм. Якщо шини зносилися більше, не ризикуйте - установіть нові. У нашому відео експерт з автосервісу Сідні Гоффман покаже, як легко перевірити глибину протектора.

Якою має бути глибина протектора моїх шин?

У більшості країн Європи гранична норма - 1,6 мм. Проте рекомендована глибина протектора для літніх шин - 3 мм, для зимових - 4 мм. Чим глибший протектор, тим ліпше він розганяє воду й запобігає аквапланеруванню.

Зимові шини на снігу. Гальмівний шлях при швидкості 50 км/год.

Багато шарів заради безпеки.

Шина має каркас і бігову поверхню.

Бігова ділянка

1. Протектор: тримає дорогу, збирає й розганяє воду.
2. Цілісний бандаж (брекер): уможливлює швидку їзду.
3. Шарований сталевий корд: підвищує курсову стійкість автомобіля, знижує опір коченню.

Каркас

4. Капроновий шар каркаса: тримає форму, навіть коли всередині високий тиск.
5. Внутрішній герметичний шар: тримає повітря під тиском.
6. Боковина: береже шину від бічних пошкоджень.
7. Центрувальний профіль: поліпшує курсову стійкість і керованість автомобіля, амортизацію на нерівній поверхні.
8. Сталева серцевина борта (силове кільце): притискає борт шини до крайки обода.
9. Посилювач борта: поліпшує курсову стійкість і керованість автомобіля.

Пошкодження шини.

Пошкоджені шини наражають на небезпеку не тільки вас, а й інших учасників дорожнього руху.

Незвичайне зношення шини.

Дізнайтеся про ознаки незвичайного зношення шини. 

Як подовжити строк служби шин. Граничний строк служби будь-якої шини – 6 років, якщо вона не має пошкоджень і не стерлася передчасно. Що треба робити, аби шини ходили якомога довше? Ось кілька порад.

Не нагрівайте шини.

На зношування шин можна впливати манерою керування. Не їздьте, коли шини гарячі, й уникайте шалених стартів.

Подалі від бордюрів.

Паркуйтеся обережно: бордюри можуть пошкодити не тільки боковину, а й внутрішню структуру шини. У найгіршому випадку шина може розірватися на шосе.

Правильний тиск.

Чим нижчий тиск, тим дужче зношування. Регулярно перевіряйте тиск у шинах, та збільшуйте його, коли навантажуєте автомобіль. Але будьте обачними: надмірний тиск теж спричиняє пошкодження.

Регулярні перевірки.

Регулярно перевіряйте глибину протектора, оглядайте шини на предмет пошкоджень і деформацій.

Балансування коліс.

Колеса необхідно балансувати щоразу, коли міняють шини. Це добре не лише для довговічності шин, а й для підшипників коліс, рульового управління та підвіски.

Правильна геометрія.

Рівномірне зношення шин неможливе без правильних кутів установлення коліс. Ваші шини стираються по-різному? Тоді час перевірити геометрію підвіски.

Сезонне зберігання.

Прохолода, темрява й сухе повітря: ідеальне середовище для зберігання літніх і зимових шин. У вашому гаражі не такі умови? Не проблема: офіційні дилери Volkswagen подбають про ваші шини якнайкраще.

Чистота шин.

Пильнуйте, щоб на шини не потрапляли моторна олива, пальне, мастила тощо.

Критично низький тиск у шинах або несправність системи контролю тиску в шинах. Шина значно спустила чи є підозра щодо структурних пошкоджень? Їдьте повільно, уникайте різких маневрів і гальмування. Огляньте шини якнайшвидше. Усе гаразд, але індикатор не згасає? Зверніться по кваліфіковану допомогу.

Система контролю тиску в шинах.

Економія й безпека.

Недостатній внутрішній тиск швидко псує шину. Через пошкодження шин стається близько 40% тяжких аварій. З листопада 2014 року всі легковики й кросовери Volkswagen мають систему контролю тиску в шинах.

Правильний тиск у шинах. Економія й безпека.

Як дізнатися правильний тиск у шинах?

Норми тиску в шинах зазначені в посібнику з експлуатації автомобіля й на звороті лючка паливного бака. Значення можуть відрізнятися в межах до 1 bar залежно від завантаженості автомобіля.

Надмірний тиск – це добре?

Якщо тиск зависокий, автомобіль спирається на дорогу лише центральною ділянкою протектора. Наслідки: гірший їздовий комфорт, нерівномірне зношування протектора, скорочення строку служби шин.

Вимірюйте тиск.

Манометри для перевірки тиску в шинах зазвичай є на заправних станціях. З листопада 2014 року усі легковики й кросовери повинні мати систему контролю тиску в шинах. Тиск перевіряють у холодних шинах; зменшувати надлишковий тиск у теплих шинах не потрібно.

Шина спускає?

За три місяці тиск у шині знижується в середньому на 0,1 bar. Якщо швидше, ймовірно шина або вентиль пропускає повітря - огляньте їх. Якщо маєте сумніви, зверніться по кваліфіковану допомогу.